Tangó táncszínház / Táncos és koreográfiai felkérések

Frei Dosszié

Duna TV – 2007

Amikor először jött Buenos Airesbe és meglátta a táncoló nyugdíjasokat, nos akkor a szülei jutottak eszébe. Akik otthon már csak a tévét nézik és egymáshoz ritkán érnek… Bezzeg itt!

A villamosmérnök fiatalember csak nagyon későn, 22 évesen kezdett el táncolni, de az első Buenos Airesi élmény óta mániákusa lett a tangónak. Elkezdett ide járni és még az utcán is tangózni, mert ez itt így szokás… jött és tanult, szívta magába a levegőt. Ami itt persze könnyű, hiszen még a tánccipőboltokban is lehet órákat venni és adni. A tangó ugyanis itt maga az élet – mintha az egész város csak egy romantikus, füstös szerelmes regény lenne…
Frei Dosszié a galériában…
Bővebben…

Táncpaletta

Magyar Állami Operaház – 2007

“A műsor minden évben más, hiszen a Táncpaletta a folyamatosan változó táncélet tükre kíván lenni.” – emelte ki Kaán Zsuzsa a Nemzetközi Tánc és Kultúra Alapítvány elnöke, a Táncművészet című folyóirat főszerkesztője, a Gála szerkesztő-rendezője.

A már kialakult műsorszerkezeten nem változtattak, így idén is három részből áll majd a Gála: a professzionális magyar és külföldi színpadi néptánc, továbbá a klasszikus, modern és kortárs balett, valamint a musical, a show-tánc, a flamenco, az argentin tangó, a standard és latin táncok adják a műsor gerincét.

Megatánc

TV2 – 2006

2006 szeptember 26-án startolt a MegaTánc, a TV2 tehetségkutató show műsora.

A műsor zsűrijének kiválasztásánál a szakmaiság volt a fő szempont, így azt Keveházi Gábor, a Magyar Állami Operaház balettigazgatója, Juronics Tamás, a Szegedi Kortárs Balett művészeti vezetője, Kishonti Ildikó, színésznő, előadóművész, a Budapesti Kamaraszínház tagja, Novák Péter, énekes, szövegíró, színész, televíziós műsorvezető, zenei producer és Daniela Hernandez Faith, táncos-koreográfus alkotják. A MegaTánc műsorvezetői: Tilla és a Viva TV-ből ismert Patrícia.

Táncpaletta

Magyar Állami Operaház – 2005

A TÁNCPALETTA 2005 az önálló magyar táncfolyóirat: a TÁNCMŰVÉSZET elegáns tánckoncertje. Ez az est, mint Magyar Sztárgála tudatosodott a hazai szakmai-művészi köztudatban, és 1991-es kezdete óta számos hazai és külföldi nézőt vonz az Operaházba. A közönség nemcsak az Operaház balettegyüttese: a Magyar Nemzeti Balett szólistáival találkozhatott, hanem a kitűnő modern balett-társulatok, valamint hivatásos és amatőr együttesek világjáró művészeivel is – szerte az országból, a legkülönfélébb ágazatok képviseletében. Ilyen a néptánc, a klasszikus balett, a modern és kortárs tánc. A színpadi tánc különböző válfajait pedig a KFKI-Kamarabalett előadása képviselte.

Bál a Savoyban

Budapesti Operettszínház – 2004

Ábrahám Pál méltán világsikert aratott operettje Nizzában játszódik.

Most érkezik haza nászútjáról a Faublais házaspár. Aristide de Faublais márki és neje a szép Madleine a kiadós mézeshetek után is irigylésre méltóan imádják egymást. Csakhogy váratlanul közbeszól a férj kissé viharos múltja, La Tangolita, argentin táncosnő személyében. A márki, szakításkor kitöltetlen váltót nyújtott át a művésznőnek, ami egy bármikor beváltható, éjszakai együttlétről szól. S ezt a tartozást, Tangolita a Savoy Hotel nagyszabású bálján óhajtja bekaszirozni. Madeleine – megsejtve a dolgot – ugyancsak megjelenik a szóbanforgó bálon, méghozzá könnyűvérű csábnő formájában.

S hogy még nagyobb legyen a bonyodalom, a szerelmi kavarodásba keveredik: Daisy Parker, Madeleine Amerikából érkezett barátnője, mellesleg sikeres zeneszerző, valamint a márki barátja, Musztafa bej, a párizsi török nagykövetség attaséja. Persze ez az aranyos, mókás mese végtére is csak ürügy arra, hogy szenzációs Ábrahám-örökzöldek hangozhassanak el, s a színészek kedvükre énekelhessenek, táncolhassanak, lubickolhassanak a jobbnál-jobb szerepekben.
Bővebben…

Varrónők

Pesti Színház – 2003

A darab története közvetlenül a második világháború után kezdődik, és hét évet ölel fel. Végigkövethetjük, hogy hősei, egy varroda női dolgozói, vasalói, üzletvezetői hogyan próbálják elfelejteni és feldolgozni tragikus háborús emlékeiket, az üldöztetéseiket, szeretteik eltűntét vagy elvesztését, majd azt is, hogyan gyógyulnak lassan és fokozatosan a sebek – ugyanakkor hogyan keletkeznek újak és még újabbak.
Bővebben…

Störr kapitány

Radnóti Miklós Színház – 2003

Élt egyszer egy hatalmas hajóskapitány, úgy hívták, Störr. Bejárta az egész világot. Ura volt a legveszélyesebb helyzeteknek, nem rettent vissza a legvadabb hullámoktól. Semmitől sem félt. Csak attól, hogy a felesége, Lizzy megcsalja.
Bővebben…

Amazonok, Madonnák

BM Duna Művészegyüttes – 2002

A Duna Művészegyüttes gyakran kortárs koreográfusokat hív segítségül. Az Amazonok, Madonnák volt az első olyan darabjuk, amelyet etüdönként más és más koreografált. A sokszínű zenei szőttesen táncvilágok találkozójának voltunk tanúi, ahol nem történet, hanem tematika rendezte egységbe a bábeli eklektikát.

Ping-Szving

Eszenyi Enikő estje – 2001

A Pingszvingben ez is, az is dominál. Kellemeset szvingel egy ide tévedt pingvinlány. Aki civilben Eszenyi Enikô.

Prága és Budapest között, az autópályán aligha totyognak pingvinek. Milyen kép, milyen élmény hívta elô az ötletet?

“Nagyon szeretem a régi amerikai filmeket, amelyekben Fred Astaire és Ginger Rogers táncol. Gyönyöruen szvingelnek. A pingvin pedig kedves, különös állat. Szeretem a “dizájnját”, a “ruháját”. Fekete zakó, fehér mellény, fekete nadrág. S mivel az elmúlt évben összejött itt egy nagyon jó csapat, mindannyian úgy gondoltuk, hogy újra összeállunk, és létrehozunk egy műsort, amelynek a gerincét a tánc adja”.
Bővebben…

A combok csókja

Eszenyi Enikő tangóestje – 1999

Buenos Airesben él egy meghatározás: a tangó két magányos ember ölelése. Vajon mi jut eszünkbe, ha meghalljuk ezt a szót: tangó? Egy valami biztosan: a szenvedély, amely magával ragadja mind a táncost, mind a nézőt, ha egy tangózó párt lát.

„Eszenyi Enikő Argentínában, a tangó őshazájában csiszolta tánctudását. Taposócipőjét tíz nap alatt szétgyúrta, ragadt rá néhány spanyol szó, s amit napközben magába szívott, azt éjszakai tangóklubokban tette próbára. A „receptet” egy életre megjegyezte: nő ül, férfi int, tánc közben a férfi vezet, nő sosem kezdeményez, a felsőtestek szinte összefonódnak, ezáltal felül nem történik semmi, a csípők közt távolság van, csak a lábak „kavirtyolnak”. „
Bővebben…